.

۵نتیجه گیری

۱- با توجه به تایید فرضیه وجود ارتباط بین مربوط بودن سود در تغییرات بازده سهام وفروش ، این نتیجه حاصل می شود که به افزایش درمتغیر  مربوط بودن سود در تغییرات بازده سهام، فروش کاهش می یابد واین بدان معناست که باافزایش پایداری سود وبازده سهام که از اجزا تشکیل دهنده مربوط بودن سود هستند ،فروش کاهش خواهد یافت  .
دانلود پایان نامه

۲- با توجه به ارتباط پایداری سود وبازده داراییها متوجه می شویم که با پایداراتر شدن وتکرار پذیر بودن سود بازده داراییها بالاتر می رود .

۳- با اثبات ارتباط بین محافظه کارانه بودن سود وبازده داراییها به این نتیجه می رسیم که با احتیاط در شناسایی درآمدها بازده بیشتری برای داراییهای خود انتظار داریم .نتایج این فرضیه با تحقیقات پنمن وژانگ(۲۰۰۲) همسومی باشد.

۴- با اثبات ارتباط بین پایداری سود ونسبت بدهی ها به این نتیجه می رسیم که هرچه انحراف معیار سود از سالی به سال دیگر کمتر باشد (سود پایدارتر باشد )،نسبت بدهی ها کمتر خواهد شد.

۵-  با اثبات ارتباط بین محافظه کارانه بودن سودو نسبت بدهی ها به این نتیجه می رسیم که با احتیاط در شناسایی درآمدها، نسبت بدهیهای کمتری راانتظار داریم .

 

۴-۵محدودیت های تحقیق :

تحقیق حاضر همانند سایر تحقیقات ،دارای محدودیت هایی می باشد که تصمیم گیری بر اساس  نتایج را بامشکل روبرومی کند . از جمله این محدودیت ها شامل :

۱- از آنجایی که برای انتخاب نمونه از میان شرکتهای جامعه آماری ، ویژگی هایی که در فصل سوم به آنها اشاره شد مبنا قرار گرفته است، لذا تعمیم نتایج تحقیق به آن گروه از شرکت هایی که دارای ویژگی  متفاوتی با نمونه هستند، باید با احتیاط صورت پذیرد .

۲- تسری نتایج تحقیق به شرکت های خارج از بورس ، به دلیل وجود تفاوت های احتمالی در رفتار آنها نسبت به گزارشگری مالی با محدودیت هایی مواجه است .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

۱  اهداف تحقیق شامل :

۱-برنامه ریزی بیشتر برای فروش به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۲-افزایش بازده داراییها به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۳- کاهش نسبت بدهی ها به دلیل دستیابی به کیفیت سود بالاتر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...