.

۲ارتباط بین قابلیت پیش بینی سود  وفروش :

این ارتباط به این نکته اشاره دارد که در صورت افزایش اطمینان به مدل پیش بینی سود، فروش بیشتری را انتظار داریم .
دانلود تحقیق و پایان نامه

هرچه مجذور خطای محاسبه شده در پایداری سود بیشتر باشد، قابلیت پیش بینی سود کمتر خواهد بود .

این نکته نشان می دهد که هرچه سود پیش بینی شده، با قابلیت اتکای بیشتری اندازه گیری شده باشد و دارای خطای کمتری باشد، منجر به فروش بیشتر خواهد شد .

با توجه به اطلاعات گذشته، روند سود توسط تحلیل گران مالی و بازار سرمایه ، ترسیم می گردد و این مدل برآوردی، منجر به  فروش بیشتر خواهد شد .

مثلا اگر اطمینان داشته باشیم که X ریال سود خواهیم برد مطمئنأ برای آن فروش بیشتری را به همراه هزینه های کمتر، طراحی خواهیم نمود .

این نکته برآن تأکید دارد که مدیران شرکت ،در صورت کاهش خطای پیش بینی سود و افزایش اطمینان به سود برآوردی، برای طراحی فروش بیشتر دست به کار خواهند شد و سرمایه گذاران نیز در صورت مشاهده رشد فروش در هر سال به برآوردهای مدیران از سود سال آینده، اطمینان بیشتری خواهند نمود .

در صورت وجود ارتباط بین قابلیت پیش بینی سود وفروش  بدین معنا دست خوایم یافت که تغییرات سود هرسال نسبت به سال قبل بر بازده سهام و میزان فروش تأثیر می گذارد .

بازده سهام عاملی است که از ترکیب سود وافزایش قیمت سهام بدست می آید . پس می توان گفت اگر سودآوری شرکت بالا باشد ، این سودآوری موجب افزایش ارزش سهام شده و قیمت بازار سهام را افزایش می دهد و این خود به فروش بیشتر محصولات منجر خواهد شد .در این زمینه باید به سیاست های تقسیم سود توجه ویژه ای کرد و این که این سیاست ها در کدامیک از دوره های حیات شرکت قرار دارد.
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

اگر شرکت در دوره رشد خود، قرار داشته باشد، بایستی سود کمتری توزیع شود تا بنیه مالی جهت انجام عملیات تقویت گردد . درا ین راستا چون سهامداران می دانند که کاهش سود تقسیمی ، موجب افزایش توان عملیاتی شرکت می شود و سهامداران بالقوه این موضوع را درک کرده اند، لذا علی رغم  کاهش سود تقسیمی ،باز هم قیمت سهام بالاتر می رود و سود گزارش شده نیز هم بالاتر می رود، چون بنیه مالی شرکت تقویت شده است.نتیجتا بازده بالا رفته و مدیران فروش بیشتر را برای بهره گیری از سود بیشتر طراحی خواهند کرد .

 

۳-۱-۶-۲ارتباط بین مربوط بودن سود در تغییرات ارزش سهام  وفروش :

در صورت وجود ارتباط بین مربوط بودن سود در تغییرات ارزش سهام  وفروش، به این نتیجه  خواهیم رسید که ارزش سهام که در بازده متبلور می شود، توسط  سود با ثبات، مورد تغییر قرار می گیرد .

بدین مفهوم که تغییر سود از یک دوره به دوره بعد وتاثیر آن بر بازده سهام  ،موجب تغییر فروش خواهد شد ومیزان این تغییر به ضریب تعیین تغییرات سود هر سال نسبت  به سال قبل وبازده سهام، بستگی دارد .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

۱  اهداف تحقیق شامل :

۱-برنامه ریزی بیشتر برای فروش به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۲-افزایش بازده داراییها به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۳- کاهش نسبت بدهی ها به دلیل دستیابی به کیفیت سود بالاتر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...