.

۲ارتباط بین محافظه کارانه بودن  سود  و بازده داراییها:

در صورت وجود ارتباط بین محافظه کارانه بودن  سود  و بازده داراییها ،می توان گفت که هرچه سود با محافظه کاری تهیه شده باشد ودرآن احتیاط لازم در گزارش سود انجام شده باشد ،بازده داراییها بالاتر خواهد رفت .بدین شکل که سودی که مبنای تهیه بازده داراییها است از اطمینان لازم برخوردار بوده وبازده محاسبه شده از اتکا بیشتری برخوردار خواهد بود .

 

۳-۶-۲ارتباط بین کیفیت سود ونسبت بدهیها :

در صورت ارتباط بین کیفیت سود ونسبت بدهیها می توان گفت که با افزایش کیفیت سود، نسبت بدهی ها کاهش می یابد .یعنی اگر به سود با کیفیتی  دست پیدا کنیم که ازاطمینان از قدرت نقدشوندگی و برآورد دقیق وهمه جانبه برخوردار باشد ،می توان به اتکا همین سود واقعی واستوار نمودن مخارج عملیات بر آن ،از استقراض ودر نتیجه ایجاد بدهی خودداری ونسبت بدهی ها را کاهش داد.

 

۱-۳-۶-۲ارتباط بین پایداری سود  ونسبت بدهیها:

ارتباط بین پایداری سود  ونسبت بدهیها، نشان دهنده این است که اگر سود در طی سالهای عمر شرکت ،به طور مستمر وبا انحراف معیار کم ،تکرار شود می تواند به کاهش بدهی ها به دلیل  تامین مالی ازمنابع خود شرکت، منجر شود  . برخی استقراض ها در شرایطی روی می دهد که سود های گزارش شده بسیار عالی است، لیکن وجه نقدی که از این سودها حاصل می شود کم بوده وشرکت را مجبور به استقراض با نرخ بهره بالا می کند .

 

۲-۳-۶-۲ارتباط بین قابلیت پیش بینی سود  ونسبت بدهیها:

در این ارتباط می توان گفت که به دلیل اعتماد به سودی که پیش بینی شده است ،از ایجاد بدهی خودداری می گردد .به عبارتی می توان به سیستم بودجه بندی شرکت اعتماد نمود وبا حداقل ایجاد بدهی ،عملیات را اداره کرد .با توجه به اینکه بستانکاران شرکت ،در دریافت سود از اولویت برخوردار هستند می توان گفت که با بهتر کردن سود وپیش بینی آن ،از نفوذ مخرب طلبکاران در شرکت جلوگیری می شود .

 

۳-۳-۶-۲ ارتباط بین مربوط بودن  سود در تغییرات ارزش سهام   ونسبت بدهیها:

باوجود این ارتباط به این نکته می رسیم که بازده بالاتر شرکت که نشان دهنده تاثیر سود درآن است ،بدهی ها را کاهش داده ومنجر به سرمایه گذاری  بیشتر در شرکت می شود .به این مفهوم که در ترکیب منابع مالی شرکت سهم بیشتری به سرمایه گذاران اختصاص داده می شود تا به بستانکاران .

 

۴-۳-۶-۲ارتباط بین به موقع بودن سود ونسبت بدهیها:

انتشار اطلاعات به هنگام  سود ،موجب آگاهی سرمایه گذاران از عملکرد شرکت شده وخیل بستانکاران را که توانایی تبدیل طلب خود به سهام رادارند ،به سرمایه گذاران تبدیل می کند، از این رو نسبت بدهی ها کاهش می یابد  .

 

۵-۳-۶-۲ارتباط بین محافظه کارانه بودن  سود ونسبت بدهیها:

این ارتباط ،موجب کاهش بدهی ها بر اثر محافظه کارانه تر شدن سود خواهد شد .دسترسی به سود کاملا قابل اطمینان (تهیه شده براساس محافظه کاری )از ایجاد تفکر استقراض در ذهن مدیران جلوگیری نموده وتفکررشد وگسترش عملیات شرکت رابه منابع موجود ،محدود می نماید .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

۱  اهداف تحقیق شامل :

۱-برنامه ریزی بیشتر برای فروش به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۲-افزایش بازده داراییها به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۳- کاهش نسبت بدهی ها به دلیل دستیابی به کیفیت سود بالاتر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...