.

۲برون‌سپاری‌های موفق

رابطه دراز مدت با پیمانکارانِ کاملا متخصص بر قرار کرده و آنرا حفظ کنید. اگر متقاعد شدید که برون‌سپاری عاقلانه و با منفعت است، حرکت بعدی شما، برقراری و حفظ یک رابطه تجاری و همکاری دراز مدت است. شما باید به دنبال یک پیمانکار یا شخص سوم مناسب باشید. این موضوع بسیار حیاتی است. موارد زیر را در هنگام جستجو و انتخاب مد نظر قرار دهید: * پیمانکاری انتخاب نمایید که بتوانید با او روابط نزدیک و دوستانه هم برقرار کنید. این کار باعث می‌شود که روابط اعضای گروه شما با پیمانکار، محکم و با دوام شود.* نزدیکی جغرافیایی آیا برای موضوع پروژه مهم است؟
دانلود پایان نامه
* فرهنگ و رسوم پیمانکار چیست؟ آیا تاثیری بر عوامل دیگر ندارد؟(چشم به راه ،۱۳۸۵ ، ۳۰)۱.

۲٫همه قبول داریم که یکی از مهمترین موضوعات، کیفیت است.

- اگر هیچ چیز از این مطالب را به خاطر نسپاردید، این یکی را حفظ کنید: شما وقتی می توانید کیفیت پروژه نهایی خود را ارتقا بخشید که یک رابطه سالم و دو طرفه با پیمانکاری برقرار کنید که در قسمتی از کار شما متخصص است که شما به آن قسمت احتیاج دارید و آن قسمت، ماموریت و محور کار شما و یا جزیی از آن نیست.

- مشکلات کار این است که افراد غالبا با پیمانکاران دیگر نمی‌توانند جور شوند، یا افراط می‌کنند و یا تفریط. نظارت کاملی روی این قضیه داشته باشید. یک رابطه خوب وقتی برقرار می‌شود که هر دو طرف از آن منتفع و متنعم شوند.

۳٫اگر موفق عمل کنید، باید تولید بالا رفته، هزینه کلی پایین بیاید و کیفیت بالا برود. شایع‌ترین استدلال غلط در تقلیل هزینه‌ها اینست که تنها راه کم کردن هزینه تولید، یافتن نیروی ارزان قیمت‌تر است. ما می‌توانیم سراسر ایران و جهان را برای یافتن نیروی ارزان قیمت بگردیم و بالاخره ارزان‌ترین را بیابیم، ولی به این آمار نیز توجه نمایید که حدود ۸۰ درصد از وقت تولید کنندگان نرم افزار صرف یافتن و رفع خطای برنامه‌ها می‌شود:بنابراین اگر کاری کنیم که خطا کمتر اتفاق بیافتد، تولید را بالا برده‌ایم و از تبعات جبران‌پذیر، هزینه‌بر و جبران ناپذیر آن که حداقل آن، از دست دادن اعتبار کاری است، احتراز کرده‌ایم. مشکلات این موضوع این است که تقریبا، تا کم شدن خطاها را نبینیم، باور نمی کنیم که تولید رشد می‌کند. فشارهای کاری، عجله کارفرمای ایرانی، رقابت ناسالم، پیشنهادهای نسنجیده و خام با قیمت پایین و بسیاری دیگر، از آفت‌های کار است.

 

۱۱-۲-۲مراحل ۱۰ گانه گارتنر جهت موفقیت در برون سپاری

  • جا انداختن تفکر برون‌سپاری به عنوان یک روش عملی
  • همراستا کردن تمام فعالیتهای مرتبط با برون‌سپاریبا راهبردهای کسب و کار
  • داشتن توقعات واقع بینانه از کسب سود قبل از اقدام به برون سپاری
  • بالا بردن ارزش خدمات منعطف در مقابل خدمات ثابت
  • انتخاب روش های تحویل سازگار با اهداف تجاری و کسب وکار سازمان
  • تعریف محرکها و روش ارتباطی به جهت حصول سود دو جانبه
  • مذاکرات پی در پی جهت اتخاذ معامله برنده-برنده
  • ارائه راه حلهای تجاری بر مبنای شبکه تولیدکنندگان
  • توسعه و پیاده سازی روش های مدیریت توزیع متمرکز
  • ایجاد تعادل میان نظارت و اعتماد در روابط برون سپاری

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

۱پرسش های تحقیق

پرسش اصلی : آیا بهای تمام شده خدمات بعد از برون سپاری فعالیتها کمتر از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها است .

پرسش های  فرعی :

  • آیا سهم هزینه حقوق ودستمزد از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها بیش از سهم هزینه حقوق ودستمزد از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است ؟
  • آیا سهم هزینه تعمیرات ونگهداری از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها بیش از سهم هزینه تعمیرات ونگهداری از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است ؟
  • آیا سهم هزینه خدمات قرارداری از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها کمتر از سهم هزینه خدمات قراردادی از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است؟

۶-۱اهداف تحقیق

هدف از انجام این تحقیق بررسی سهم اجزای تشکیل دهنده بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها به بخش خصوصی در جهت کاهش هزینه ها و تصمیم گیری مدیران برای اینکه برون سپاری انجام شود یا خیر .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...