.

۲تعریف سود :

داشتن اهداف مختلف در ارائه گزارشهای سود باعث شده که برای سود تعاریف متعددی وجود داشته باشد .

لیتلتون در سال ۱۹۲۸ تعاریف سود را به شرح زیر طبقه بندی کرده است :

دیدگاه اقتصادی :
عکس مرتبط با اقتصاد

ارزش پولی خالص افزایش قدرت اقتصادی یک شخص در بین دو مقطع زمانی، یا به عبارت ساده تر افزایش ثروت ،بیش از آنچه هم اکنون است .

از طرف دیگر، سود به عنوان مازاد هزینه نهایی تولید یا مازاد باقیمانده پس از کسر هزینه های تولید شامل بهره کل سرمایه و کلیه حقوق و دستمزد است .

روساین[۱] (۱۹۹۹) سودی را با کیفیت­تر می­داند که پایدارتر باشد. از دید ریچاردسون و همکاران[۲] (۲۰۰۱) کیفیت سود، درجه ثبات عملکرد عایدات در دوره­ آینده است. تعریف بنیش و وارگاس[۳] (۲۰۰۲) از کیفیت سود، احتمال پایداری عایدات جاری در آینده است. پنمن و ژانگ[۴] (۲۰۰۲) کیفیت سود را توانایی سود در نشان دادن عایدات آینده تعریف می­ کنند.

اسکیپر و وینسنت[۵] (۲۰۰۳) کیفیت سود را مرتبط با سود مورد نظر هیکس می­دانند، یعنی ازدید آنان کیفیت سود حدی از صداقت است که عایدات گزارش شده در گزارش سود مورد نظر هیکس را نشان دهد. ازدیدگاه هاج[۶] (۲۰۰۳) کیفیت سود درجه تفاوت سود خالص گزارش شده ازعایدات واقعی است.

تعریف میخائیل و همکاران[۷] (۲۰۰۳) از کیفیت سود نیز درجه ارتباط عایدات گذشته­ی یک شرکت با جریان نقدی آینده آن است. وایت[۸] (۲۰۰۳) کیفیت سود را میزان محافظه­کاری اعمال شده در سود گزارش شده می­داند. کرسکن هایتر و ملوماد[۹] (۲۰۰۴) سود با کیفیت را سودی می­دانندکه به ارزش شرکت در بلندمدت نزدیک­تر بوده و حاوی محتوای اطلاعاتی بیش­تر باشد. اسکولر[۱۰] (۲۰۰۴) کیفیت سود را به شکل رابطه­ بین اقلام تعهدی وجریان های نقدی تعریف می­ کند.

 

۲ - Revsine

۳ - Richardson and et al

۴- Beneish and Vagus

۵- Penman and Zhang

۶- Schiper and Vincent[5]- Hodge

۷- Hodge

۸- Mikhail and et al

۹ - White

۱۰- Kirschenheiter and  Melumad

۱ - Scholer

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

۱  اهداف تحقیق شامل :

۱-برنامه ریزی بیشتر برای فروش به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۲-افزایش بازده داراییها به دلیل  دستیابی به کیفیت سود بالاتر

۳- کاهش نسبت بدهی ها به دلیل دستیابی به کیفیت سود بالاتر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...