1. – سیاح، احمد، ترجمه فرهنگ بزرگ جامع نوین (المنجد)، چاپ شانزدهم، انتشارات اسلام، تهران، ۱۳۷۳، ص ۱۰۴۹٫ ↑

    1. – محقق داماد، مصطفی، قواعد فقه، چاپ سیزدهم، انتشارات سمت، تهران، ۱۳۹۲، ص۸۰٫ ↑

    1. – معین، محمد، فرهنگ فارسی، چاپ چهارم ، انتشارات ساحل، تهران، ۱۳۸۶، ص ۶۴۳٫ ↑

    1. – قرشی، سید علی اکبر، قاموس قرآن، ج ۴، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۷، ص ۳۲۹٫ ↑

    1. – دهخدا، علی‌اکبر، لغت نامه، ج ۱۰، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران، ۱۳۷۳، ص ۳۲۹٫ ↑

    1. – انشراح، آیه ۵٫ ↑

    1. – سیاح، همان، ص۲۸۴٫ ↑

    1. – معین، همان، ص۳۹۵٫ ↑

    1. – صفی‌پور، عبد الرحیم بن عبدالکریم؛ منتهی الارب فی لغه العرب؛ ج۱، ص‌۲۳۴٫ ↑

    1. – اصفهانی، ابوالقاسم حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، چاپ اول، انتشارات مرتضوی، تهران، ۱۳۶۳، صص ۴۶۸- ۴۶۹٫ ↑

    1. – طریحی، فخر الدین؛ مجمع البحرین؛ ج ۲، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، چاپ دوم، ۱۳۶۷، ص ۲۸۸٫ ↑

    1. – کشوری، عیسی، کاربرد قواعد فقه در حقوق، چاپ اول، غیاث، ۱۳۷۴، ص ۲۲٫ ↑

    1. – جعفری لنگرودی، محمد جعغر، ترمینولوژی حقوق، چاپ هشتم، انتشارات احمدی، تهران، ۱۳۷۷، ص ۲۱۷٫ ↑

    1. – بهرامی احمدی، حمید، قواعد فقه، ج۱، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه امام صادق، تهران، ۱۳۹۰، ص‌۳۲۹٫ ↑

    1. – محقق داماد، سید مصطفی، حقوق خانواده(نکاح و انحلال آن)، چاپ وزارت ارشاد اسلامی، تهران، چاپ سوم، ۱۳۶۸، ص۳۷۱٫ ↑

    1. – محقق داماد، سید مصطفی، قواعد فقه، ص ۸۱٫ ↑

    1. – مشایخی، قدرت الله، قاعده های فقهی، چاپ سوم، انتشارات سمت، تهران، ۱۳۷۸، ص‌۱۴۲٫ ↑

    1. – اسعدی، حسن، خانواده و حقوق آن ، چاپ اول، شرکت بهنشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، ۱۳۸۷، ص۳۳۶٫ ↑

    1. – آذرتاش، آذرنوش، فرهنگ عربی- فارسی، نشر نی، تهران، چاپ هفتم، ۱۳۸۵، ص ۴۰۲٫ ↑

    1. – مصطفوی، حسن، التحقیق فی الکلمات القرآن الکریم، ج ۷، تهران، مرکز الکتاب للترجمه و النشر، چاپ اول، ۱۴۰۲ ه.ق، ص۱۱۰٫ ↑

    1. – نجفی، محمد حسن، جواهرالکلام، مکتبه الاسلامیه، ج ۳۲، تهران، چاپ چهارم، ۱۳۷۴، ص ۲٫ ↑

    1. – صفایی، سید حسن امامی، اسد الله ، مختصر حقوق خانواده، انتشارات میزان، تهران، چاپ پانزدهم، ۱۳۸۷، ص۲۰۱٫ ↑

    1. – ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی نیز مقرر می‌دارد: «طلاق مخصوص عقد دائم است و زن ‌منقطع با انقضا مدت یا بذل آن از طرف شوهر از زوجیت خارج می‌شود». ↑

    1. – ایقاع، انشاء اثر حقوقی است که با یک اراده انجام می‌شود. (کاتوزیان، ناصر، اعمال حقوقی (قرارداد- ایقاع) ، چاپ هفتم، شرکت سهامی انتشار، تهران، ۱۳۷۹، ص ۴۷۱) ↑

    1. – کاتوزیان، ناصر، دوره مقدماتی حقوق خانواده، چاپ ششم، انتشارات میزان، تهران، ۱۳۸۷، ص۲۱۹٫ ↑

    1. – حمیتی واقف، احمد علی، حقوق خانواده، چاپ اول، انتشارات دانش نگار، تهران، ۱۳۸۶، ص ۱۳۹٫ ↑

    1. – نراقی، ملا احمد، عوائد الایام، مکتبه البصیرتی، قم، ۱۴۰۸ ه.ق ، صص ۲۲ و ۲۳ . ↑

    1. – زراعت، عباس، قواعد فقه مدنی، چاپ دوم، انتشارات جنگل، تهران، ۱۳۹۰، ص ۱۵۹٫ ↑

    1. – بهرامی احمدی، حمید، همان، ص ۲۶۶٫ ↑

    1. – موگوئی، حاجی علی، قاعده عسر و حرج و حق زنان در طلاق، چاپ سوم، انتشارات اطلاعات، تهران، ۱۳۹۳، ص۶۳٫ ↑

    1. – خوانساری نجفی، موسی بن محمد، مینه الطالب (تقریرات درس آیه الله نایینی)، ج ۲، نجف، ۱۳۵۷ ه.ق، ص ۲۰۱٫ ↑

    1. – بهرامی احمدی، حمید، همان، ص ۲۶۶٫ ↑

    1. – روح الله موسوی خمینی ، الرسائل ، ج ۱ ، قم ، اسماعیلیان ، ۱۳۸۵ ه.ق، ص ۵۰ . ↑

    1. – محقق داماد، همان، ص ۹۴٫ ↑

    1. – موگوئی، همان، ص ۷۱٫ ↑

    1. – بهرامی احمدی، حمید، همان، ص ۲۶۷٫ ↑

    1. – کاتوزیان، ناصر، ضمان قهری – مسئولیت مدنی، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۶۹، ص ۷۷٫ ↑

    1. – موگوئی، همان، ص ۷۱٫ ↑

    1. – کاتوزیان، ناصر، ضمان قهری – مسئولیت مدنی، همان، ص ۷۷٫ ↑

    1. – خوانساری نجفی، موسی بن محمد، مینه الطالب (تقریرات درس آیه الله نایینی)، ج ۲، نجف، ۱۳۵۷ ه.ق، ص۲۳۱٫ ↑

    1. – زراعت عباس، همان، ص ۱۶۲٫ ↑

      1. – برای اطلاعات بیشتر ر.ک: طباطبایی یزدی، محمد کاظم، ملحقات عروه الوثقی، ج۲، مکتبه الداوری، قم، بی‌تا.↑

    1. – نراقی، ملا احمد، عوائد الایام، مکتبه البصیرتی، قم، ۱۴۰۸ ه.ق، عائده ۱۹، صص ۱۹۴- ۱۹۵٫ ↑

    1. – مکارم شیرازی، ناصر، القواعد الفقهیه، ج ۱، چاپ سوم، مدرسه الامام امیرالمؤمنین، قم، ۱۴۱۷ ه. ق، ص ۱۹۸٫ ↑

    1. – محقق داماد، سید مصطفی، همان، ص۹۵٫ ↑

    1. – زراعت، عباس، همان، ص ۱۶۰٫ ↑

    1. – کشوری، عیسی، همان، ص۶۳٫ ↑

    1. – بند ۴ ماده ۱۱۳۰ ق.م: «ضرب و شتم زوجه یا هر گونه سوء رفتار زوج که عرفاً با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد». ↑

    1. – کاتوزیان، ناصر، مقدماتی حقوق خانواده، ص۲۶۲٫ ↑

    1. – امامی، سید حسن، حقوق مدنی، جلد پنجم، چاپ چهاردهم، انتشارات اسلامیه، تهران، ۱۳۸۳، ص۴۴٫ ↑

    1. – طاهری، حبیب‌الله، حقوق مدنی ۵ «حقوق خانواده»، دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بی‌تا، ص۲۵۹٫ ↑

    1. – جناتی، محمد ابراهیم، ادوار فقه و کیفیت بیان آن، چاپ اول، مؤسسه‌ کیهان، ۱۳۷۴، ص ۹٫ ↑

    1. – جناتی، همان، صص ۱۱-۱۰٫ ↑

    1. – حسینیان، میترا، مقاله بررسی اعمال قاعده عسر و حرج در طلاق، مجله حقوقی عدالت آرای، شماره ۲ و ۳، زمستان ۱۳۸۴، ص ۱۲۸٫ ↑

    1. – همان، ص۱۲۹٫ ↑

    1. – موگوئی، همان، ص ۴۹٫ ↑

    1. – عبدیان، میثم، مقاله بررسی طلاق بر مبنای عسر و حرج زن‎، ص۱۲٫ ↑

    1. – ماده ۱۱۴۳ ق.م: طلاق بر دو قسم است: بائن و رجعی. ↑

    1. – صفایی، سید حسن امامی، اسد الله ، همان، ص ۲۵۲٫ ↑

    1. – برای اطلاعات بیشتر ر.ک: جعفری لنگرودی، ارث، ج ۱، ص ۲۱۹٫ ↑

    1. – امامی، همان، ص ۷۰٫ ↑

    1. – ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی. ↑

    1. – ماده ۱۱۴۷ قانون مدنی. ↑

    1. – عاملی، باقر، حقوق خانواده، چاپخانه بیست و پنجم شهریور، تهران، ۱۳۵۰، ص۹۴٫ ↑

    1. – ماده ۱۱۴۹ قانون مدنی. ↑

    1. – ماده ۲۰ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۲٫ ↑

    1. – ماده ۶۴۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵٫ ↑

    1. – نوری، یحیی، حقوق زن در اسلام و جهان، چاپ چهارم، مؤسسه‌ مطبوعاتی فراهانی، تهران، ۱۳۴، ص۲۲۷ و ۲۲۸٫ ↑

    1. – مطهری، مرتضی، نظام حقوق زن در اسلام، چاپ هجدهم، انتشارات صدرا، اردیبهشت ۱۳۷۳، ص۲۸۲٫ ↑

    1. – مدنی کرمانی، عارفه، دعاوی خانوادگی، چاپ دوم، انتشارات مجد، تهران، ۱۳۸۱، ص ۱۰۰٫ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...